1e vrije dag in Koggala

12 oktober 2019 - Koggala, Sri Lanka

Vanmorgen al vroeg opgestaan en op het balkon eerst maar een bak koffie gedronken. Tegen 7:30 uur ontbijten en toen via het strand naar de schildpadden opvang gelopen (zo'n 2 km). Hier worden gevonden eieren in een apart gemaakte kooi op het strand  herbegraven tot ze uitkomen. Dit om te voorkomen dat ze worden opgegeten door dieren of worden meegenomen door mensen. Tevens worden ze gebeld als er een schildpad in de problemen is gekomen door bv een aanvaring met een motorboot. Van de 7 schildpadden soorten die er leven op de wereld vangen ze her 5 soorten op.zodra ze genezen zijn, of als bij de groene zeeschildpad de jongen 6 weken oud zijn (dit omdat de schild dan hard genoeg is om ze te beschermen tegen vogels en andere dieren) worden ze terug gezet in zee.

Via de weg zijn we teruggelopen naar ons hotel,  ook weer een wandeling van zo'n 2 km in de brandende zon, met weinig wind of warme wind.

Eerst even lekker gezwommen in het zwembad,  en vervolgens de golven van de Indische Oceaan getrotseerd.  Heerlijk warm water, en volgens René een stuk minder zout dan in Nederland.

Vanmiddag met de tuk tuk  rondgereden. René is bij de kapper geweest en we hebben de nodige souvenirs gescoord. Daarna heeft René als een echte paalvisser op een paal zitten vissen samen met nog 3 vissermannen, en hij heeft zowaar nog wat gevangen ook! Het was een geweldige ervaring,  en best wel zwaar doordat het koraal en de golven behoorlijk tegen de palen aan botsen. De visser die hem hielp vertelde dat ze dit de mensen lieten ervaren voor wat extra geld. Wanneer ze met een zak vol vis naar de winkel gaan, krijgen ze hier 500 roepie voor, wat neer komt op zo'n €2.50 per zak, en dus zijn de vissermannen ook erg arm.

Nu super verkleurd en vol van het diner de blog invoeren, nog wat foto's erbij plaatsen en dan maar weer slapen.  Op naar onze 1 na laatste dag in Koggala Sri Lanka.

1. Renata:
    13 oktober 2019
    Prachtig! Kan niet wachten op de verhalen 😘
  2. Ans:
    13 oktober 2019
    Ik dacht dat jullie het rustig aan gingen doen. Gelukkig niet voor ons want wij worden getrakteerd op verhalen en foto’s. :-))