De laatste dag

14 oktober 2019 - Koggala, Sri Lanka

14 okt.

De laatste dag van onze 14 daagse rondreis door Sri Lanka is dan toch echt aangebroken. Vanmorgen na een vroeg ontbijt om 9 uur de tuk tuk ingestapt en tot ongeveer 13 uur rondgereden in de omgeving van Koggala en Weliwaththa village.

Het eerste bezoek was ergens in een huisje halverwege een berg achteraf het land in. Hier hebben we kennis gemaakt met een stuk of 10 slangen. De mensen die hier wonen vangen gewonde slangen op, leren de mensen over hun gewoonten en laten ze na een maand of 2 als ze zijn genezen weer vrij in de natuur. Deze kennis is over gegaan van overgrootvader op grootvader  op vader en nu op de zoon.

We hebben 3 kleuren cobra's gezien, Helena's (hele elegante dunne slangen) de viper slang (erg giftig) en nog een stuk of war slangen die voorkomen in Sri Lanka. Prachtige dieren en super krachtig. Toen via de lokals en hun jungle leven terug naar ons hotel.

Terug in het hotel eerst maar even wat gegeten en daarna nog even wat gezwommen.  Hier is het nu 16 uur, we hebben net een bak koffie gehad en dan wordt het toch echt tijd om de koffersin te gaan pakken. We worden vannacht om 4 uur opgehaald voor een reis van 2,5 uur naar Colombo National Airport.  Als alles volgens schema verloopt vertrekken we om 10:05 naar Dubai, om daar om 12:55 aan te komen en vervolgens om 14:45 door te vliegen naar Schiphol.  Hier landen we om 20:00 uur. Nog een uurtje treinen en dan kan het nagenieten weer beginnen.

1. Grietje:
    14 oktober 2019
    Wat een geweldige herinneringen.Wens jullie een veilige terug reis. Wel thuis.
  2. Han:
    14 oktober 2019
    geweldige foto`s en die slang cool hoor goede reis terug ,tot snel een avondje foto`s kijken
  3. Dominique:
    15 oktober 2019
    Hele goede reis terug gewenst!
    Kom gauw langs om alles weer even te horen 💐