Sri Lanka

3 oktober 2019 - Anuradhapura, Sri Lanka

Sri Lanka

Na een zeer turbulente vlucht, zijn we dinsdagmiddag tegen 16:00uur aangekomen in Colombo.  Hier stond onze chauffeur ons al op te wachten om ons naar ons 1e hotel in Negombo te brengen. Bij aankomst hebben we veel regen gehad en dit zou ook de rest van de avond zo blijven.

1 okt. Lavinia Hotel

Aangekomen in het hotel hebben we na het inchecken eerst even wat gegeten.  Ik zelf ben naar de kamer gegaan en René heeft nog een stukje door de omgeving gelopen. Mede doordat het regende en het al donker was, hebben we dus niet veel gezien van dit stukje  Sri Lanka.  Om 22 uur gingen de lichten uit, wat na een reis van 15 uur met weinig tot geen slaap ook niet echt verwonderlijk is.

2 okt. Alkamanda Hotel

Na het ontbijt werden we om 8:30 uur opgehaald door onze chauffeur en gids Lekam, om onze weg te vervolgen naar het 230 km verderop gelegen Anaradhapura. Via de kust door het mooie tropische binnenland via Puttalam naar deze oude koningsstad. Onderweg nog even wat drinken bij een guesthouse, en dan weer op weg. Tegen 13 uur waren we bij ons 2e hotel van de reis, waar we zijn ingecheckt en meteen weer vertrokken om te lunchen en een bezoek te brengen aan de tempel Mihintale, waar het boeddhisme naar Sri Lanka is gebracht door een monnik die volgens de legende de Indische Oceaan is over gevaren in een catamaran en in de rots zijn intrek nam. We hebben in deze tropische warmte meteen meerdere trappen beklommen, maar eenmaal boven was dat zeer de moeite waard.

Terug in het hotel hebben we nog even gezwommen en zijn vervolgens na een douche gegaan dineren. Ook vanavond waren om 22 uur de lichten uit. Daarnaast kun je in het donker toch niet meer naar buiten i.v.m de vele wilde dieren die hier aanwezig zijn, bv. Giftige slangen, schorpioenen, apen en natuurlijk olifanten.

3 okt.

Vandaag wederom na het ontbijt vertrokken om de oude antieke ruinestad te bekijken die op de Unesco werelderfgoedlijst staat. Daarnaast hebben we vandaag een stuk of wat tempels bekeken, allemaal uit verschillende tijden, door andere koningen gebouwd en onderhouden door de monikken. Hetgeen ze allemaal gemeen hebben is dat er veel mensen meerdere keren per dag heen komen om een offer te brengen aan boedha.

Tevens hebben we vandaag de Bo-Tree gezien. Dit is de oudste religieuze boom ter wereld.  Op het moment dat wij daar waren, was er net een priester een nieuwe stek in te zegenen,  zodat deze naar een ander land gebracht kan worden om daar voor de in dat land aanwezige boeddhisten weer een nieuwe offer/gedenkplaats te creëren.  Vanmiddag na de lunch genoten van een middagje zwembad/balkon.

Morgen op weg naar het volgende hotel.

1. Sietske:
    3 oktober 2019
    Mooie foto's. (Ik dacht dat jullie al weer terug waren🤭)
  2. Rene en Sandra de wereld rond:
    Nopen, zijn nog maar net weg. Komen 15 oktober terug
  3. Sietske:
    3 oktober 2019
    Ja,ben ik nu ook achter. Veel plezier dan nog maar even. We houden jullie in de gaten😁
  4. Ans:
    3 oktober 2019
    Hoi Sandra en Renee, wat zijn jullie weer gelukspoepers hé....heerlijk op reis. Heb je verslag met plezier gelezen. Leuk zoals je ook steeds wat achtergrond informatie geeft. Begint zo’n land toch meer te leven voor mij die nooit in Sri Lanka is geweest. Dat jullie oogjes dicht vallen om 22.00 uur is niet verwonderlijk met het tempo waarmee jullie alles doen. Ik begrijp het wel hoor, je wilt zoveel mogelijk zien hé. Zou mij ook zo vergaan hoor 😃. Voor nu mijn groetjes.
  5. Natasja:
    Mooi om jullie reisverslag te lezen. Heel veel plezier. En lekker genieten. 😘
  6. Grietje:
    3 oktober 2019
    Hoi luitjes, wat gezellige verhalen. En mooie foto’s. Jullie maken mij wel nieuwsgierig naar dat
    land. Maar niet te mooie verhalen he, want anders wil Ans daar ook heen.😂 En neem even zo’n stek mee van die wonder boom. Wie weet gebeuren hier ook nog wonderen. Nog veel reisplezier.
  7. Renata:
    4 oktober 2019