De eerste dagen

20 oktober 2018 - Lam Kaen, Thailand

19 okt. De bedoeling was om de directe omgeving te gaan bekijken en vervolgens op zoek te gaan naar de bijzondere elementen van Khao Lak.

Al op dag 1 gaan we op weg naar de Ton Pling Waterfall die dicht bij het hotel schijnt te zijn.  We lopen een stuk over de main road en slaan dan rechtsaf een weg in die stijl omhoog loopt, een hele klim met een prachtig uitzicht rondom.

De waterval zelf is niet enorm, maar wel mooi. Wanneer Rene te water gaat komt er helaas een bus vol duitsers en italianen en dus is de schoonheid van het moment voorbij.

Op de terugweg naar beneden komen we bij toeval terecht bij een mini dierentuin en olifanten.

Op de rug van 1 van deze prachtige dieren gaat het steil omhoog de jungle in.  Bij terugkomst beneden op zijn vaste plek krijgt hij een dubbele dosis bananen om mijn spijt af te kopen......

Omdat het toch Rene zijn verjaardag is gaan we heerlijk luxe uit eten in het restaurant Maya bij het hotel. Heerlijk gegeten!!

Op dag 2 huren we een scooter en rijden in de stromende regen op zoek naar een markt,  waterfall en het Tsunami museum.

Om bij een "gratis"  waterval te komen gaan we (Let wel op een scooter) de berg op, over grindwegen vol met kuilen en gaten en bochten om U tegen te zeggen steil omhoog en weer naar beneden om uiteindelijk bij een plateau te komen waar het weliswaar erg mooi is, maar waar niet echt een waterval is, en dus snel even wat foto's maken en die k.t weg terug naar beneden op weg naar het monument.

Het meest indrukwekkende aan het Tsunami monument (de politieboot die midden op het land stond nadat het water weer weg was) zijn de foto's in de musea rondom. Foto's van dode mensen en totale ontreddering van kerst 2004. Het monument zelf valt tegen omdat juist vandaag hier de Tour de Thailand begint. (Heel raar om te zien al die fietsen in dit gebied).

Op de terugweg naar het hotel is het weliswaar droog, maar ook koud op de scooter.

Toch hebben we ook vandaag weer veel gezien van de omgeving van dit prachtige land.

1. Kabir:
    22 oktober 2018
    Leuke uitdaging met duidelijk en boeiend verhaal, echt interessant Sandra en Rene! genieten en genieten. Ik ga morgen ook op reis, dus hopelijk plezierig met kids...
    Trouwens prachtige foto's